Menu
|
Akcja gry toczy się po wydarzeniach z Sagi o wiedzminie, gdy ocalały Geralt,
popadłszy w amnezję, uczy się na nowo swojego zawodu. Gracz odzyskuje
doswiadczenie utracone przez głównego bohatera poprzez walkę z wrogimi
ludzmi i bestiami. W międzyczasie stawiane są przed nim wybory moralne
wpływające na losy swiata gry. Komputerowy Wiedzmin odzwierciedla
mroczny swiat uniwersum, jakkolwiek Cykl wiedzmiński (jeszcze
wówcPierwszym z nich było opowiadanie pt. Wiedzminb z grudnia 1986 roku,
napisane na konkurs Fantastyki , w którym zajęło III miejsce (I miejsce
zajęło opowiadanie Wruciees Sneogg, wiedziaam.. Marka S. Huberatha). Pierwszym z nich było opowiadanie pt. Wiedzmin z grudnia 1986 roku napisane na konkurs Fantastyki w którym zajęło III miejsce (I miejsce zajęło opowiadanie Wruciees Sneogg, wiedziaam... Marka S. Huberatha). Kolejne opowiadanie pt. Droga, z której się nie wraca (niezwiązane bezposrednio z postacią Geralta z Rivii) ukazało się w sierpniowym numerze pisma w 1988 roku. Początkowo, autor nie chciał nawiązywać w nim do cyklu ze swiata wiedzmina, jednak kiedy cykl ten zaczął powstawać, pojawiły się w nim nawiązania do fabuły tego opowiadania. Jak wspomina pisarz, kiedy Droga, z której się nie wraca po raz pierwszy ukazała się na łamach Fantastyki , dokonano poprawek redaktorskich bez zgody samego Sapkowskiego (pierwotna wersja opowiadania została pózniej opublikowana w zbiorze Cos się kończy, cos się zaczyna). |